저희 회사는 국/내외 여론조사 협회의 회원사이며, 리서치앤리서치 노규형 대표는 “한국 마케팅 여론조사협회(KORA)에 8대 회장직을 역임 하셨습니다.
마케팅, 여론조사활동의 질적 향상 및 합리화를 통해 조사산업의 발전을 도모하고 건전한 기업문화창달에 기여함을 목적으로 지난 1992년에 창립되었습니다. 국내 34개의 유수한 마케팅, 여론조사회사가 회원사로 가입되어 있습니다.
법인대표 월례회를 통해 업계의 동향에 대한 자료를 수집하고 있습니다.

실사, 전산등 실무분야의 대표자회의를 각각 년 5회 실시하여 정보교환과 함께 공동서버 및 DB 프로그램 개발과 운영을 통하여 조사의 질을 높이고자 노력하고 있습니다.

마케팅 여론조사와 관련된 주요 이슈별 세미나를 개최하여 새로운 조사기법을 전파하고 조사인의 재교육 창구로 활용하고 있습니다.

빠르게 변화해가는 세계 리서치시장의 흐름을 파악하고 호흡을 맞춰 나갈수 있도록 유럽리서치협회(ESOMAR)와 일본마케팅조사협회(JMRA)등과 협회차원의 상호 교류를 확대하고 있습니다.

협회차원의 윤리강령을 제정하고 회원사가 이를 준수함으로써 조사의 신뢰도를 높이고 조사인의 자질향상에 기여하고 있습니다.

ESOMAR is the world organisation for enabling better research into markets, consumers and societies.

With 5,000 members in 100 countries, ESOMAR’s aim is to promote the value of market and opinion research in illuminating real issues and bringing about effective decision-making.

To facilitate this ongoing dialogue, ESOMAR creates and manages a comprehensive programme of industry-specific and thematic conferences, publications and communications as well as actively advocating self-regulation and the worldwide code of practice.

All ESOMAR members, as well as their company contact details, are listed in the ESOMAR Directory of members. Members agree to abide by the ICC/ESOMAR International Code on Market and Social Research, which has been jointly drafted by ESOMAR and the International Chamber of Commerce and is endorsed by the major national professional bodies around the world.

ESOMAR was founded in 1948.